Milli Eğitim Kalite Çerçevesi Modülü Hakkında Görüş ve Öneriler

Milli Eğitim Kalite Çerçevesi ModülüMilli Eğitim Kalite Çerçevesi Modülü incelendiğinde bakanlığın eğitimin tüm paydaşlarını farklı alanlarda izlemeye ve ölçümlemeye tabi tutacağı anlaşılmaktadır. Yıllık olarak yapılması planlanan bu izleme/değerlendirme sürecinin sonucunda okulların, ilçelerin ve illerin “Kalite Endeksi’nin oluşturulması planlanmaktadır. 

Modülde izlemeye ve değerlendirmeye konu olan 14 ana alan ve bunların alt alanları mevcuttur. Oldukça detaylı bir izleme yapılacağı ve bu izleme/değerlendirme çalışması ile eğitimin tüm bileşkeleri üzerinde tam bir şeffaflığın sağlanacağı anlaşılmaktadır.

Milli Eğitim Kalite Çerçevesi projesi ile ilgili kişisel önerilerim şu şekildedir:

         1.     Kalite modülü ile öğretmenlerin mesleki gelişim seviyelerinden okulların başarı durumlarına; kurumun beşeri altyapısından personelin başarı durumuna kadar oldukça detaylı bir izleme sürecinin gerçekleştirileceği anlaşılmaktadır. Yılsonunda tüm veriler bir araya getirilerek bir anlamda eğitim sistemimizin kalite endeksi oluşturulacaktır. Bu endeks ile hedeflenen il, ilçe ya da okulları birbiriyle kıyaslayarak bir rekabet ortamı yaratmak değil de eksikliklerin belirlenip eğitimin tüm paydaşları için bir yol haritası oluşturmak; bir anlamda yapılması gerekenlerle ilgili onlara rehberlik yapmak olmalıdır. Yoksa öğretmenleri, okulları birbiriyle kıyas edip başarısızlıkları ya da başarıları üzerinden performans sistemi oluşturmak; aynı fiziksel ya da sosyo-ekonomik şartları taşımayan okulları birbiriyle kıyas etmek eğitimin tüm paydaşları üzerinde olumsuz etki bırakacaktır. Yani kısacası bu kalite endeksiyle amaçlanan eksikliklerin giderilmesi için tüm çalışanlara bir yol haritası sunmak, onlara rehberlik yapmak olmalıdır. 

        2.     Milli Eğitim Kalite Çerçevesi Modülü tüm eğitim-öğretim yılı boyunca eğitimin tüm paydaşlarına açık olması gerekmektedir. Öğretmen, veli ya da yöneticiler istenilen zamanda modüle giriş yapıp izleme ve değerlendirme sonuçlarına ulaşabilmelidir. Bu şekilde kendi okullarının ya da il/ilçelerinin kalite endeksini takip ederek yapılması gerekenler hemen planlamaya dahil edilebilir.

          3.     Okulların başarı durumları belirlenirken sonuca göre değil sürece göre bir izleme çalışmasının yapılması daha doğru olur. Yani başarı endeksi belirlenirken sadece TEOG ya da üniversite sınavı gibi merkezi sınavların sonuçlarına göre değil de okulda yapılan sınavların da değerlendirmeye tabi tutulmasının daha doğru olacağı kesindir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zıt Anlamlı Kelimeler Sözlüğü

BİR ŞAİR BİR YAZAR PROJESİ