Jetta 1,2 TSI Alacaklar İçin İzlenimler

Jetta 1.2 TSI otomatik hayallerimin arabası. Bundan tam 2,5 yıl önce karar verdim almaya ve tüm imkanları zorlayıp sonunda kavuştum düşlerimdeki arabaya. Artık arabamla mutlu ve sorunsuz bir hayata yeni bir başlangıç yapabilirdim.

Jetta 1,2 TSIBu edebi girişten sonra biraz da arabanın 2,5 yıl içerisindeki göstermiş olduğu performansa, çıkartmış olduğu sorunlara değinelim. Hyundai Accent Era marka arabamı Jetta için elden çıkardım. Aslından Hyundai'den de memnundum fakat 6 yaşını doldurduğu için daha fazla yıpranmadan satmak istedim. Sonuçta karşılığında hayallerimin otomobiline kavuşacaktım. Kavuşma gerçekleştikten sonra uzun bir süre Jetta'yı deneme yanılma sürecine dahil ettim. Özellikle bayırlarda, klima açıkken, hava sıcakken ve araba doluykenki performansını test ettim. Performans testlerinde Jetta tam not aldı benden. 1.2 TSI motor harika performans gösterdi. Verdiğim paraya fazlasıyla değdi derken olanlar oldu. Olanlar aynen şöyle oldu:

1. Araba yaklaşık 1-2 aylıkken sürücü koltuğunun yanında bulunan kolluktan tıkırtı sesleri gelmeye başladı. Servise götürdüm çözemediler. Uzun uğraşlardan sonra kolçağın altına selpak sıkıştırmak suretiyle soruna kendi yöntemimle çözüm bulmuş oldum.

2. Araba yaklaşık 1 yıllıkken otomatik camlardan sesler gelmeye başladı. Camları indirip kaldırırken resmen ötüyordu camlar. Servise götürdüm, tozlanmış dediler, temizlediler. Şuan yine camlardan benzer sesler geliyor. ah şu tozlar yok mu tozlar!

3. Araba yaklaşık 1,5 yaşındayken arka frenlerden gıcırtı sesleri gelmeye başladı. Üstelik benim gibi arabasına gözü kulağı gibi bakan, ayağından geldiği kadar frenlere az basan birinin arabasından! Her neyse servise götürdüm, kameraya aldılar, merkeze gönderdiler ve balataları değiştirdiler.

4. Araba yaklaşık 2 yaşındayken depo kapağı arızalandı. Kapıları kilitlememe rağmen depo kapağı kilitlenmiyordu. Servise götürdüm, değiştirdiler.

5. Arabam yaklaşık 2,5 yaşındayken hiç kullanmadığım çakmaklık arızalandı. Servise götürdüm, sigortası yanmış deyip değiştirdiler.

6. Şuan arabam 3 yaşına doğru ilerlerken arabanın muhtelif yerlerinden sesler gelmeye başladı. Hani çukura girersiniz de plastiklerden sesler gelir ya, işte öyle sesler.

İşte benim Jetta 1,2 TSI maceramdan bazı kesitler. Belki bunlar küçük problemler, her arabada olabilir diyebilirsiniz. Fakat dünya kadar para verip anlı şanlı Jetta alınca biraz daha fazla kalite bekliyor insan. Almayı düşünen arkadaşlara belki faydası dokunur diye paylaştım. Karar sizin...

Bu arada arabayla ilgili soracak sorularınız varsa yorum kısmından sorabilirsiniz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zıt Anlamlı Kelimeler Sözlüğü

BİR ŞAİR BİR YAZAR PROJESİ

Milli Eğitim Kalite Çerçevesi Modülü Hakkında Görüş ve Öneriler