BİR ŞAİR BİR YAZAR PROJESİ


BİR ŞAİR BİR YAZAR

1. Giriş

1.1. Çalışmanın Özgünlüğü:

   
eymen projesi örneği
Yapılan araştırma sonucunda edebiyatımıza yön veren şair ve yazarlara yönelik bu formatta yapılmış bir çalışmaya rastlanmamıştır. Çalışma, okuldaki tüm sınıfların görev almasını sağlamakta ve öğrencilerin aktif katılımıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencileri hem araştırmaya sevk etmesi hem de öğrencilerin elde edilen bilgileri sunmalarını gerektirmesi açısından bu çalışma özgün bir çalışmadır.



1.2. Çalışmaya Neden İhtiyaç Duyulduğu:

                    Öğrencilerimizin edebiyatımıza yön veren başlıca şair ve yazarlarımızın hayatı, edebi kişiliği ve eserleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları gözlemlenmiştir. Bu konuda öğrencilerimizde farkındalık yaratacak, çalışmaya konu olan şair ve yazarlarımızı onlara tanıtacak hem de güzel sanatların bir dalı olan edebiyata karşı da ilgilerinin artmasını sağlayacak bir çalışmaya ihtiyaç duyulduğu anlaşılmıştır. Öğrenmenin kalıcı olabilmesi için de öğrencilerin süreçte aktif olabilecekleri, araştırma yapıp elde ettikleri bilgileri okuldaki diğer arkadaşlarına sunabilecekleri böyle bir çalışma tasarlanmıştır. 

2. Çalışmanın Problem Durumu:

            Öğrencilerimizin edebiyatımıza yön veren başlıca şair ve yazarlarımız hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. Buna bağlı olarak şair ve yazarlarını tanımayan öğrencilerin edebiyata karşı da yeteri kadar ilgi duymadığı gözlemlenmiştir.

3. Çalışmanın Amaç ve Hedefleri:

3.1. Çalışmanın Amaçları:

Bu çalışma sonucunda öğrencilerimizin edebiyatımıza yön veren şair ve yazarlarımızın hayatı, eserleri ve edebi kişilikleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Yazarlarını ve şairlerini tanıyan öğrencilerde güzel sanatların bir dalı olan edebiyata karşı ilgi ve isteğin artmasını da amaçlamaktayız.

3.2. Çalışmanın Hedefleri:

Toplam 13 hafta sürecek olan çalışmamızın hedefleri şu şekildedir:

a. Öğrencileri araştırmaya sevk etmek
b. Öğrencilerin elde ettikleri bilgileri düzenleyip sunuma hazır hale getirmelerini sağlamak
c. Öğrencilerimizin topluluk önünde sunum yapma becerisini geliştirmek
d. Öğrencilerimizin sorumluluk almalarını sağlamak
e. Öğrencilerimizin ilgili şair/yazarlarla ilgili her hafta okul panosu hazırlamalarını sağlamak
g. Öğrencilerimizi çalışma boyunca daha fazla kitap okumaya sevk etmek

4. Yöntem ve Plan:

4.1. Yöntem:
Çalışma boyunca aşağıdaki yöntem ve tekniklerden yararlanılmıştır:
Sunum Tekniği: Çalışmada öğrencilerin araştırma sonucunda elde ettikleri bilgileri bir araya getirip okuldaki tüm sınıflara sunmaları istenmektedir.
Soru-Cevap: Ayrıca sunum yapan öğrenciler sunumun sonunda sınıfa ilgili şair veya yazarla ilgili sorular sorular sorarlar ve cevaplarını alırlar.
Tümevarım Yöntemi: Sunumdan sorumlu öğrenciler ilgili şair/yazar hakkında araştırma yaparlar. Araştırma sonuçlarını bir bütün haline getirip öğrencilere aktarırlar.
             
            5. Uygulama:

5.1. Çalışmanın Uygulanması:

Projenin hedef kitlesi okuldaki tüm öğrencilerdir. Okuldaki sınıf sayısı kadar şair/yazar belirlenir. Her hafta bir sınıf görevlendirilir. Sınıflar kendilerine verilen şair/yazar hakkında araştırma yapar. Sınıflardan seçilen iki sözcü haftanın belirlenen gününde ya da günlerinde sınıfları dolaşırlar ve ilgili şair ya da yazarın üslubunu kullanarak sunumlarını yaparlar. Sunum yaparken ilgili şair veya yazarın eserini ya da eserlerini sınıfa getirerek arkadaşlarına tanıtırlar. Ayrıca ilgili şair ve yazar hakkında da her hafta pano hazırlanır. Panonun hazırlanmasında ilgili sınıftaki tüm öğrenciler görevlidir. Pano görsellerle desteklenerek ilgi çekici hale getirilmeye çalışılır.
         
           5.2. İzleme ve Değerlendirme:

                        Çalışma her hafta bir sınıfın sorumluluğunda devam eder. Sunumu yapan öğrenciler izlenerek gerekli değerlendirmeler yapılır. Projenin eksik yönleri belirlenir. Her hafta bir önceki haftadan daha iyi bir sunumun yapılması için gerekli revizyonlar yapılır. Çalışma sonunda bir sınava yapılması planlanmaktadır. Sınavda on üç hafta boyunca araştırması ve sunumu yapılan şair ve yazarlarla ilgili çoktan seçmeli, doğru-yanlış ve boşluk doldurma tipindeki sorulardan oluşan bir sınav yapılır. Dereceye giren öğrencilere kitap hediye edilir.

6. Sonuçlar:

6.1. Paydaşlara sağlanan katkılar, Amaç ve Hedeflere Ulaşma Düzeyi:

            Çalışmanın hedef kitlesi okulda öğrenim gören tüm öğrencilerdir. Projenin her hafta düzenli bir şekilde devam etmesi ve projeden yeterli verimin alınabilmesi için tüm Sınıf/Şube Rehber öğretmenlerinin çalışmaya destek vermeleri gerekmektedir. Bu açıdan bakıldığında proje okuldaki tüm öğrencilere ve öğretmenlere hitap etmektedir. Şuana kadar okulumuzda başta idari personel olmak üzere tüm öğretmenler projeye gerekli desteği vermişler ve ilgili şair ve yazarlarla ilgili sunumlar 10 hafta boyunca eksiksiz yapılmıştır. Bu sunumların sonucunda öğrencilerimizde edebiyatımıza yön veren şair ve yazarlarımızla ilgili bilgi sahibi olmuşlardır. Öğrencilerimizin farklı kaynaklardan araştırma yapma becerilerinde gelişme olmuş ve topluluk önünde konuşma hususunda tecrübe kazandıkları gözlemlenmiştir.

6.2. Sürdürülebilirlik ve Yaygınlaştırılabilirlik:

Başlanan bu proje her dönem her sınıfa farklı şair ve yazar verilerek sürdürülebilir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zıt Anlamlı Kelimeler Sözlüğü

Milli Eğitim Kalite Çerçevesi Modülü Hakkında Görüş ve Öneriler