BİR ŞAİR BİR YAZAR PROJESİ
BİR ŞAİR BİR YAZAR
1.
Giriş
1.1.
Çalışmanın Özgünlüğü:
Yapılan
araştırma sonucunda edebiyatımıza yön veren şair ve yazarlara yönelik bu
formatta yapılmış bir çalışmaya rastlanmamıştır. Çalışma, okuldaki tüm
sınıfların görev almasını sağlamakta ve öğrencilerin aktif katılımıyla
gerçekleştirilmektedir. Öğrencileri hem araştırmaya sevk etmesi hem de
öğrencilerin elde edilen bilgileri sunmalarını gerektirmesi açısından bu
çalışma özgün bir çalışmadır.
1.2. Çalışmaya
Neden İhtiyaç Duyulduğu:
Öğrencilerimizin edebiyatımıza yön veren başlıca şair ve
yazarlarımızın hayatı, edebi kişiliği ve eserleri hakkında yeterli bilgiye
sahip olmadıkları gözlemlenmiştir. Bu konuda öğrencilerimizde farkındalık
yaratacak, çalışmaya konu olan şair ve yazarlarımızı onlara tanıtacak hem de
güzel sanatların bir dalı olan edebiyata karşı da ilgilerinin artmasını
sağlayacak bir çalışmaya ihtiyaç duyulduğu anlaşılmıştır. Öğrenmenin kalıcı
olabilmesi için de öğrencilerin süreçte aktif olabilecekleri, araştırma yapıp
elde ettikleri bilgileri okuldaki diğer arkadaşlarına sunabilecekleri böyle bir
çalışma tasarlanmıştır.
2. Çalışmanın Problem Durumu:
Öğrencilerimizin edebiyatımıza yön veren başlıca
şair ve yazarlarımız hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür.
Buna bağlı olarak şair ve yazarlarını tanımayan öğrencilerin edebiyata karşı da
yeteri kadar ilgi duymadığı gözlemlenmiştir.
3.
Çalışmanın Amaç ve Hedefleri:
3.1.
Çalışmanın Amaçları:
Bu
çalışma sonucunda öğrencilerimizin edebiyatımıza yön veren şair ve
yazarlarımızın hayatı, eserleri ve edebi kişilikleri hakkında bilgi sahibi
olmaları amaçlanmaktadır. Yazarlarını ve şairlerini tanıyan öğrencilerde güzel
sanatların bir dalı olan edebiyata karşı ilgi ve isteğin artmasını da
amaçlamaktayız.
3.2.
Çalışmanın Hedefleri:
Toplam 13 hafta sürecek olan
çalışmamızın hedefleri şu şekildedir:
a. Öğrencileri araştırmaya sevk
etmek
b. Öğrencilerin elde ettikleri
bilgileri düzenleyip sunuma hazır hale getirmelerini sağlamak
c. Öğrencilerimizin topluluk
önünde sunum yapma becerisini geliştirmek
d. Öğrencilerimizin sorumluluk
almalarını sağlamak
e. Öğrencilerimizin ilgili
şair/yazarlarla ilgili her hafta okul panosu hazırlamalarını sağlamak
g. Öğrencilerimizi çalışma
boyunca daha fazla kitap okumaya sevk etmek
4. Yöntem ve Plan:
4.1. Yöntem:
Çalışma boyunca aşağıdaki yöntem
ve tekniklerden yararlanılmıştır:
Sunum Tekniği: Çalışmada
öğrencilerin araştırma sonucunda elde ettikleri bilgileri bir araya getirip
okuldaki tüm sınıflara sunmaları istenmektedir.
Soru-Cevap: Ayrıca sunum yapan
öğrenciler sunumun sonunda sınıfa ilgili şair veya yazarla ilgili sorular
sorular sorarlar ve cevaplarını alırlar.
Tümevarım Yöntemi: Sunumdan
sorumlu öğrenciler ilgili şair/yazar hakkında araştırma yaparlar. Araştırma
sonuçlarını bir bütün haline getirip öğrencilere aktarırlar.
5.1. Çalışmanın Uygulanması:
Projenin
hedef kitlesi okuldaki tüm öğrencilerdir. Okuldaki
sınıf sayısı kadar şair/yazar belirlenir. Her hafta bir sınıf görevlendirilir.
Sınıflar kendilerine verilen şair/yazar hakkında araştırma yapar. Sınıflardan
seçilen iki sözcü haftanın belirlenen gününde ya da günlerinde sınıfları
dolaşırlar ve ilgili şair ya da yazarın üslubunu kullanarak sunumlarını
yaparlar. Sunum yaparken ilgili şair veya yazarın eserini ya da eserlerini
sınıfa getirerek arkadaşlarına tanıtırlar. Ayrıca ilgili şair ve yazar hakkında
da her hafta pano hazırlanır. Panonun hazırlanmasında ilgili sınıftaki tüm
öğrenciler görevlidir. Pano görsellerle desteklenerek ilgi çekici hale
getirilmeye çalışılır.
5.2. İzleme ve Değerlendirme:
Çalışma her hafta bir
sınıfın sorumluluğunda devam eder. Sunumu yapan öğrenciler izlenerek gerekli
değerlendirmeler yapılır. Projenin eksik yönleri belirlenir. Her hafta bir
önceki haftadan daha iyi bir sunumun yapılması için gerekli revizyonlar
yapılır. Çalışma sonunda bir sınava yapılması planlanmaktadır. Sınavda on üç
hafta boyunca araştırması ve sunumu yapılan şair ve yazarlarla ilgili çoktan
seçmeli, doğru-yanlış ve boşluk doldurma tipindeki sorulardan oluşan bir sınav
yapılır. Dereceye giren öğrencilere kitap hediye edilir.
6. Sonuçlar:
6.1. Paydaşlara sağlanan katkılar, Amaç ve Hedeflere Ulaşma Düzeyi:
Çalışmanın hedef
kitlesi okulda öğrenim gören tüm öğrencilerdir. Projenin her hafta düzenli bir
şekilde devam etmesi ve projeden yeterli verimin alınabilmesi için tüm
Sınıf/Şube Rehber öğretmenlerinin çalışmaya destek vermeleri gerekmektedir. Bu
açıdan bakıldığında proje okuldaki tüm öğrencilere ve öğretmenlere hitap
etmektedir. Şuana kadar okulumuzda başta idari personel olmak üzere tüm
öğretmenler projeye gerekli desteği vermişler ve ilgili şair ve yazarlarla
ilgili sunumlar 10 hafta boyunca eksiksiz yapılmıştır. Bu sunumların sonucunda
öğrencilerimizde edebiyatımıza yön veren şair ve yazarlarımızla ilgili bilgi
sahibi olmuşlardır. Öğrencilerimizin farklı kaynaklardan araştırma yapma
becerilerinde gelişme olmuş ve topluluk önünde konuşma hususunda tecrübe
kazandıkları gözlemlenmiştir.
6.2. Sürdürülebilirlik ve Yaygınlaştırılabilirlik:
Başlanan bu proje her dönem her sınıfa farklı şair ve yazar verilerek sürdürülebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder