Borsaya Yatırım Geleceğe Yatırım

"Para insanoğlunun altıncı duyusudur. O altıncı duyu diğer beş duyumuzu keyifle kullanmamızı sağlar" demiştir Richard Ney. Günümüz kapitalist dünyasında para olmadan ne saadet oluyor ne de huzur oluyor ne yazık ki. En yaşamsal ihtiyaçlar bile para olmadan temin edilemiyor. Bu yüzden olsa gerek insanoğlu yüzyıllarca önce icat edilen bu kağıt parçasını elde etmenin  yollarını da sürekli aramaktadır. Bulunan yollardan biri de borsadır.

borsaŞimdiye kadar borsa hakkında birçok şey duyduğunuzdan eminim. Şahsen ben borsada evini, arabasını kaybedip batanın da evler, yatlar, katlar alıp çıkanın da hikayesini işittim. Tabi ki bunlar kulaktan kulağa geçen, doğruluğu kesin olarak kanıtlanamamış hikayeler. Bunların yanında bir de borsayla ilgili somut verilere dayanan araştırma sonuçları da var. Bu yazımda biraz işin bu bilimsel tarafına değinmek istiyorum. Eminim ki hepimizin geleceğe yönelik hayalleri vardır. Bu hayallerin gerçekleşmesi de büyük bir ihtimalle maddiyata dayanıyordur. Hayallerimize bir adım daha yaklaşmak için borsayı nasıl doğru kullanabiliriz ona bakacağız.

Öncelikle borsanın bir kumar yeri olmadığını, ciddi bir yatırım aracı olduğunu ve ciddi bir sabrı ve araştırmayı gerektirdiğini ifade etmek istiyorum. Bugün alayım birkaç gün sonra satıp kar edeyim derseniz kesinlikle borsaya yaklaşmayın derim. Bu şekilde al satlar ile zarar etme ihtimaliniz çok yüksek. Peki bu işin doğru yöntemi nedir? Öncelikle uzun vaade düşünmeniz gerekir. 10-15 sene gibi bir süreyi göze alırsanız ve doğru hisse seçimi yaparsanız borsa size hayal edemeyeceğiniz kapıları açacaktır. Ne tarla, ne daire ne altın ne de dolar... Hiçbirisinin kazandıramayacağı kadar yüksek bir getiriyi elde etmeniz mümkün. Ufuk Özcan "Borsadan Korkma Borsa Senden Korksun" isimli kitabında bazı hisselerin 10-15 yıllık getirilerini hesaplayarak vermiş bizlere. Bu hisselerin hangileri olduğuna değinmek istemiyorum. Sonuçta Ufuk hocamız araştırmış, kitabına koymuş. Emeğe saygıdan dolayı paylaşmak istemiyorum. Borsaya yatırım yapmak isteyenler mutlaka bu kitabı alıp okumalılar. Ben geleceğime yatırım yapmaya başladım bile. Hepinize iyi kazançlar dilerim...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zıt Anlamlı Kelimeler Sözlüğü

BİR ŞAİR BİR YAZAR PROJESİ

Milli Eğitim Kalite Çerçevesi Modülü Hakkında Görüş ve Öneriler